Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 - محمد یاسر طیب‌ نیا، مدیر عامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت...

در مجمع فولاد مبارکه مطرح شد: حمایت از سهم بوده و ادامه دارد 

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه اصفهان با حضور ۷۷.۱۶ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۵۰۰ ریال به ازای  هر سهم تقسیم کرد. 

محمد یاسر طیب‌ نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: استراتژی‌های ما در سال ۱۴۰۱ به ۴ بخش بهره‌برداری، توسعه متوازن، پایدار و نوآوری و فناوری تقسیم می‌شود. بهره‌برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیت‌های تولیدی با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی و زیست‌محیطی و توسعه نوآوری و فناوری، استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته بوده است.

وی گفت: تولید سالانه تولید فولاد خام  شرکت  از مرز  ۱۰ میلیون تن گذشت و نسبت بهره‌برداری از ظرفیت نصب‌شده فولاد خام کشور توسط این گروه به ۶۸ درصد رسید. 

طیب نیا گفت: افزایش تولید تختال به میزان ۹۰۰ هزار تن در گروه رسید و  در سال ۱۴۰۱ با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، از ۱۴ محصول جدید از جمله تختال و ورق فولاد زنگ‌نزن و الکتریکی رونمایی شد.

نیروگاه های فولاد 

وی ادامه داد:  فولاد مبارکه در راستای توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز خود پروژه‌های بزرگی نظیر احداث و راه‌اندازی واحد نورد گرم ۲، بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به پروژه های شرکت گفت: میزان سود برآوردی ناشی از اجرای پروژه‌های نیروگاهی و نورد گرم ۲ فولاد مبارکه از سال ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ به میزان ۱۰۰۰ همت افزایش می‌یابد.

طیب نیا گفت: سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر خورشیدی ۵۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال، معادل ۲۵۶ میلیون یورو بوده است. این پروژه ارزشمند هم‌اکنون توسط گروه مپنا در حال تکمیل است و بخش قابل توجهی از نیاز فولاد مبارکه به انرژی را تامین خواهد کرد.

سرمایه گذاری فولاد در بخش دانش بنیان 

طیب نیا افزود: سرمایه‌گذاری در ۵۰ شرکت بالغ دانش‌بنیان، تشکیل ۱۵۰ هسته و استارت‌آپ فناور و حمایت از ۵۰۰ طرح دانشگاهی از دیگر اقدامات فولاد مبارکه برای تحقق توسعه زیست‌بوم نوآوری در سال گذشته بوده است. 

اقدامات شرکت 

وی در مورد مهمترین اقدامات شرکت گفت: دستیابی به ۵۵ میلیون تن ذخایر قطعی سنگ آهن به صورت مشارکت و ۲۵ میلیون تن به صورت ملکی ، ایجاد ظرفیت بیش از ۱،۸۰۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ،استخراج ۳،۴۰۰،۰۰۰ تن ماده معدنی و باطله و ۶۲۰،۰۰۰ تن سنگ آهن،تأمین و حمل ۶۶۰،۰۰۰ تن سنگ آهن،تأمین ۲۵۰،۰۰۰ تن سنگ آهن با واسطه شرکتهای گروه،انجام بیش از ۴۶ هزار متر حفاری استخراجی،تأمین انرژی و ایجاد زیر ساخت برای ۴ معدن ملکی گروه ،تأمین ۱،۷۰۰،۰۰۰ تن کنسانتره تبدیلی،مشارکت در احداث پروژه گندله سازی ۸۰۰،۰۰۰ تن فولاد کاوان،خرید و تملک مجموعه معدنی سنگ آهن نرم آفتاب، تجهیز کارگاه و آغاز فعالیت استخراج معدن آهن روباز شماره سه ساغند و آغاز فعالیت استخراج از معدن پلاسری حدید ۲ در منطقه سنگان در سال مورد گزارش به انجام رسید. 

۱۸ میلیون تن افق تولید فولاد 

وی گفت: در فولاد صبا ، مبارکه و سایر شرکت های گروه رکوردهای ماهانه و روزانه بالغ بر ۶۱ رکورد تولید بود. ظرفیت گروه فولاد مبارکه ۱۰.۳ میلیون تن است که هدف‌گذاری شده با در مدار قرار گرفتن سفید دشت، تا افق ۱۴۰۴ و ۱۴۰۴ دستیابی به ۱۸میلیون تن فولاد های کیفی در دستور کار باشد.

فاز گازی نیروگاه آماده شد 

طیب نیا گفت:  نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی در کنار فنس فولاد مبارکه بنا شده، پس از ۱۶ ماه فاز یک گازی این پروژه آماده شده و امیدواریم ، ماه آینده پروژه نیروگاه  در مدار تولید قرار خواهد گرفت.  امیدوارم فاز بخار آن هم به زودی وارد مدار شود. 

تولید استنلس در نیمه دوم سال 

طیب نیا افزود:  ارزش این محصولات قابل مقایسه با محصولات عادی نیست، اگر این پروژه های ما به سرانجام برسد، دیگر گاز ۴هزار تومانی به ما آسیب نمی زند و سودآوری ما را خدشه دار نمی کند. تولید ۲۵ هزار تن استنلس در نیمه دوم و فصل سرما در دستور کار داریم و در حال آماده سازی آن هستیم.

دستاوردهای فولاد در معدن

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه اقدامات قابل توجهی در حوزه معادن ازجمله دست‌یابی به ۵۵ میلیون تن ذخایر قطعی سنگ آهن به صورت مشارکت و ۲۵ میلیون تن به صورت ملکی، اتمام فاز اکتشاف تفصیلی ۴ محدوده و شروع فاز دریافت گواهی کشف ۳ محدوده منتج از پهنه انارک، ایجاد ظرفیت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن،چ برای خوراک،  استخراج ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن ماده معدنی و باطله و ۶۲۰ هزار تن سنگ آهن داشته است. حوزه معدن زمان بر است و برای این دستاوردها زحمات کشیده شده است. 

به اصفهان ۷۰ میلیون تن آب می رسد 

مدیر عامل «فولاد» گفت:  یکی از پروژه های ملی شرکت  تامین آب از دریای عمان  است که با اجرای ابرپروژه انتقال آب از طریق شرکت تامین آب صفه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه از ۲۲ محل پیگیری می‌شود.  در همین راستا،  در سال آینده امیدواریم فاز یک آن یعنی  انتقال ۷۰ میلیون تن آب به اصفهان را نتیجه برسانیم.

برق مجانی می‌ شود، اگر... 

وی گفت: در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی مکاتبه انجام شده است. متولی این حوزه، ایمیدرو، به شدت در حال پیگیری است. اگر آخر امسال ٨٠ مگاوات از نیروگاه وارد مدار شود و پایان  سال آینده بیشتر ۴۰۰ مگاوات نیروگاه  ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه وارد مدار شود، در این صورت  پس از مستهلک شدن هزینه احداث برق مجانی برای فولاد مبارکه خواهیم داشت.علاوه بر اینکه انرژی پاک و کاهش آلایندگی خواهیم داشت، برق مجانی هم خواهیم داشت.

واردات سنگ در برنامه است 

مدیر عامل فولاد مبارکه در مورد تامین مواد اولیه توضیح داد: واردات سنگ از افغانستان دنبال می شود ،  سال گذشته نیز حدود ۲ معدن را در حال بررسی داریم، که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ ایم.

طیب نیا گفت: سرمایه‌گذاری سنگینی در سنگان شده که نتیجه آن در چند سال آینده خود را نشان می‌دهد.  این منطقه معاف از مالیات  است.

در ادامه سهامدار عمده شرکت در خصوص حمایت از سهم گفت: سهم فولاد مبارکه سهمی بنیادی و بلند مدتی است ،هر سهامداری سهم فولاد مبارکه را آخر سال ۱۴۰۱ هم خریداری کرده بود، بازدهی قیمت سهم و سود نقدی اش بیش از دو برابر شده است

دریافت سود سهام تا دو ماه دیگر 

در مجمع مطرح شد که،  سود سهام‌ داران حقیقی در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ به حساب سجام آنان واریز خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24